Lokaleleje og overnatning

Ry Højskole lejer gerne sine lokaler ud til kurser, undervisning og konferencer. Skolen ligger lige ved Gudenåen – midt i Danmarks smukkeste natur og samtidig midt i Ry – en livlig og charmerende lille handelsby.

Lokalerne
Skolen er indrettet til ca. 100 personer. Værelserne er 1, 2 og 3 -sengsværelser. Faglokalerne er smukke og veludstyrede. Naturen udenfor er uforlignelig. Læs mere under Her bor vi

Lækker mad fra vores køkken
Køkkenet serverer sund, velsmagende og grøn mad. Der er mulighed for særlige aftaler. Du kan læse mere under Mad og kost

Ry Højskole en sommerdag

Nøglebegreberne for Ry Højskole
Atmosfære, stemning, at sætte sig selv på spil og at søge efter svar på det der undrer, er nogle af nøglebegreberne for at opholde sig på Ry Højskole.

Gymnastiksalen – den ældste bygning
Vores ældste bygning – gymnastiksalen er fra 1883. Der er siden bygget adskilligt til, og i 2019 færdiggjorde vi en gennemgribende modernisering af skolens bygninger på Klostervej.

Overnatning på højskolen
Antallet af ledige sengepladser til kursusudlejning afhænger af, hvor mange elever der er på højskole.

Kontaktinformation
Kontakt på kontoret@ryhojskole.dk eller ring til os på 8689 1888, hvis din forening eller virksomhed vil på højskole. Vi lejer ikke ud til private fester.

Velkommen på Ry Højskole!

 

Få mere information om Ry Højskole

Hvis du har spørgsmål til fagene på Ry Højskole eller til valgmulighederne på skemaet, så er du velkommen til at kontakte til os.



Eller du kan komme og besøg os og få en rundvisning. Oplev stemningen på Ry Højskole og hør mere om mulighederne på et højskoleophold.

Kontoret er åbent:


Mandag – Torsdag
kl. 9.00 – 16.00

Fredag
kl. 9.00 – 13.00

Scroll to Top
BrODERI & BUDSKAB

På faget Broderi og budskab kobles håndens og hovedets arbejde. Vi skal nørkle med broderi – som faktisk er ekstremt sjovt og svært på samme tid – og vi skal reflektere over forholdet mellem netop håndens arbejdet og hovedet. Hvad sker der med vores hjerne, når vi fordyber os i et håndværk? Hvad er flow? Hvad giver det os, når vi mestrer noget?