Ry Højskole søger lærer til teater- og scenekunstlinjen

Er du en dygtig og ambitiøs højskolelærer og kan du undervise indenfor teater og scenekunst? Og forstår du den særlige pædagogiske opgave, der kendetegner en højskole? Så er her en mulighed af de sjældne!

Vi søger en teater- og scenekunstlærer til en 75% stilling på Ry Højskole.

Læs stillingsopslaget her: Højskolelærer til teater- og scenekunstlinjen

Ry Højskoles Elevmøde 2024

I år finder Elevmødet sted d. 2.-4. august. Ry Højskoles Elevforening er måske Danmarks ældste, og hvert år i den første weekend i august mødes omkring 600 gamle elever på

BrODERI & BUDSKAB

På faget Broderi og budskab kobles håndens og hovedets arbejde. Vi skal nørkle med broderi – som faktisk er ekstremt sjovt og svært på samme tid – og vi skal reflektere over forholdet mellem netop håndens arbejdet og hovedet. Hvad sker der med vores hjerne, når vi fordyber os i et håndværk? Hvad er flow? Hvad giver det os, når vi mestrer noget?
Underviser: Anne

BRODERI & BUDSKAB er en del af valgfagene på Ry Højskole