Ry Højskole søger musiklærer (vikariat)

Er du en dygtig og ambitiøs musiker? Er du god til undervisning og ungdomskultur? Så har du muligheden for at prøve dig selv af som højskolelærer i et attraktivt vikariat på Ry Højskole. En mulighed af de sjældne!

Vi søger en musiklærer til at supplere vores faste musiklærer på musiklinjen på Ry Højskole på efterårsholdet 2023.

Opgaver:

• Undervise i band/sammenspil, sangskrivning, musikproduktion med mere. Du vil både varetage undervisning på egen hånd og indgå i undervisning med skolens anden musiklærer.
  • Indgå i højskolens sociale liv og deltage i det kostskolefaglige arbejde på linje med øvrige undervisere. Du vil dække vagter og deltage i diverse arrangementer.

Dine erfaringer og kompetencer

• Du er dygtig i rytmisk musik og mestrer samspil, produktion, studiearbejde mv.
  • Du kan aflytte og nedskrive et nummer, lave en blæser node og hjælpe med flerstemmigt kor.
  • Musikalsk spænder du bredt – du kan begå dig både fra det originale, nye og grænsesøgende til det mere traditionelle.
  • Du har erfaring med og er god til undervisning.
  • Du er god til samvær og samarbejde med eleverne.
  • Du forstår og synes om højskole og den undervisningsform som kendetegner denne.
  • Det er en fordel hvis du kan spille klaver, men ikke et krav.
  • Du forstår og kan se dig selv i Ry Højskoles værdigrundlag – http://wp-test-002.ryhojskole.dk.linux23.dandomainserver.dk/om-hoejskolen/vaerdigrundlag/

Vi tilbyder:

• En arbejdsplads med stor frihed til kreativ udfoldelse.
  • En stilling hvor du er med til at designe indholdet, og hvor du kommer til at undervise i det, der interesserer dig mest.
  • En arbejdsplads med gode kollegaer i et spændende højskolemiljø med foredrag, koncerter og engagerede mennesker.
  • Stillingen er en 75% stilling med ca. 8 – 12 undervisningstimer pr. uge. Hertil kommer møder, vagter og andet kostskolearbejde.

Ry Højskoles faciliteter til musik er rigtig gode med ny øvelokaler, studie og koncertfaciliteter. Eleverne kan ofte allerede meget når de kommer og de glæder sig til at spille en masse sammen. De brænder ikke nødvendigvis for en karriere med musikken, men er mere optaget af fællesskabet omkring musik på højskolen og de søger sammenspil, udfordringer og mulighed for at lære nyt.

Om Ry Højskole

Ry Højskole er fra 1892 og ligger smukt ned til Gudenåen. Skolen er en bred almen grundtvigiansk højskole med plads til 100 elever, der fordeler sig på seks hovedfag: Horisont, Friluftsliv, Teater, Keramik, Kunst og Musik.

Opmærksomhed, tillid, ligeværd, frisind og nærvær er nøglebegreber i skolens sociale og faglige liv. Vi er fagligt ambitiøse og sigter efter høj kvalitet i såvel undervisningen som i den fritid eleverne skaber med hinanden.

Ry Højskole orienterer sig primært mod lange forårs- og efterårskurser, men afholder også korte sommerkurser. Ry Højskole er meget søgt og har lange ventelister til optag på kommende hold.

Øvrigt

Stillingen er tidsbegrænset og går fra 9. august til 15. december.

Ansøgning sendes til kirsten@ryhojskole.dk

Ansøgningsfrist; onsdag den 24. maj