POESI OG DRØMMEKAGE

[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

POESI OG DRØMMEKAGE

[/vc_column_text][vc_column_text]Summen af stemmer overdøver lyden af skramlen fra de ekstra stole, der må bæres ind i den allerede fyldte foredragssal. Der er højskoleaften med Theis Ørntoft.

Vi bliver taget med ind i poesiens mangfoldige univers, som omfavner os af ord og billeder – det påkalder vores opmærksomhed. I foredragssalen får vi en følelse af tidsløst nærvær, og udenfor er mørket faldet på.

Efter oplæsningen møder han vores nysgerrige spørgsmål med stor åbenhed, og der følger en livlig debat.

Vi slutter dagen med en rolig aftenstund i spisesalen. Der er kaffe og kage.

// Nanna og Laura.

foto: Per Bille Ry-foto

Ry Højskoles Elevmøde 2024

I år finder Elevmødet sted d. 2.-4. august. Ry Højskoles Elevforening er måske Danmarks ældste, og hvert år i den første weekend i august mødes omkring 600 gamle elever på

BrODERI & BUDSKAB

På faget Broderi og budskab kobles håndens og hovedets arbejde. Vi skal nørkle med broderi – som faktisk er ekstremt sjovt og svært på samme tid – og vi skal reflektere over forholdet mellem netop håndens arbejdet og hovedet. Hvad sker der med vores hjerne, når vi fordyber os i et håndværk? Hvad er flow? Hvad giver det os, når vi mestrer noget?
Underviser: Anne

BRODERI & BUDSKAB er en del af valgfagene på Ry Højskole